Sari la:

        MERSUL         

    TRENURILOR    

 

CURSE AUTOCAR

PROGRAM ECHIPE

Special

PARTENERI

Casa de Avocatura Coltuc


Newsletter
Continuă

11 mituri alimentare în care nu ar trebui să mai crezi
Categorie:   Lifestyle  Autor:  MOLDOVAN Raluca  Data:  31.08.2013  Ora:  12:34  Citiri:  2112

Share:
Voteaza articolul:

Nota 0/5 (0 voturi)

„Nu mânca noaptea, nu consuma cafea, bea multă apă şi evită carbohidraţii dacă vrei să fii sănătos”, cam aşa ar suna sfatul unei persoane care a căzut pradă unora dintre cele mai populare mituri alimentare.

11 dintre aceste mituri pe care ştiinţa a avut grijă să le desfinţeze:

1. „Dacă mănânci noaptea te îngraşi”

De fapt, nu există dovezi care să ateste faptul că mâncatul noaptea predispune la îngrăşare. În schimb, ceea ce ştim este că luăm în greutate atunci când consumăm multe calorii, iar mare parte dintre cei care au tendinţa de a mânca noaptea aleg tocmai acele alimente bogate în calorii. 

De asemenea, este posibil ca atunci când mâncăm noaptea să suferim de indigestie sau arsuri la stomac. 

2. „Unele zaharuri sunt mai rele decât altele”

Zaharoza, siropul de agave, mierea şi siropul de porumb au multe calorii ( o singură linguriţă de astfel de zaharuri conţine între 48 şi 64 de calorii). Până acum, cercetările ştiinţifice au arătat că trupurile noastre absorb aceste zaharuri în mod similar, Aşa că, în loc să vă străduiţi să evitaţi un anumit fel de îndulcitor, mai bine aţi încerca să diminuaţi consumul de zahăr în general. 

3. „Cafeaua nu ne face bine”

Acest mit este foarte răspândit, însă un număr foarte mare de studii realizate în ultimii ani au demonstrat nenumăratele beneficii aduse de consumul acestei băuturi. 

Atunci când este consumată cu moderaţie (2-3 căni pe zi), cafeaua contribuie la menţinerea sănătăţii. De fapt, studiile sugerează că ea reduce riscul de apariţie a diabetului de tip 2, a bolii Parkinson şi chiar şi a unor cancere. 

4. „Cu cât consumăm mai puţine grăsimi, cu atât mai bine”

Corpul uman are nevoie de trei tipuri de substanţe nutritive pentru a se dezvolta şi funcţiona. Astfel, noi trebuie să avem un aport echilibrat de proteine, carbohidraţi şi grăsimi. Da, avem nevoie şi de grăsimi! Grăsimile sănătoase le găsim în alune, seminţe, peşte, avocado, măsline şi lactate degresate care ne dau energie. 

În schimb, pentru a ne menţine în formă este recomandat să evităm grăsimile saturate sau cele trans care se găsesc în carnea roşie şi alimentele procesate. 

5. „Pentru a reduce aportul de sodiu consumă sare de mare”

Varietăţile speciale de „săruri gourmet” conţin cam aceeaşi cantitate de sodiu ca sarea de masă obişnuită.  În plus, aproximativ 75% din aportul nostru de sare vine din mâncăruri procesate.

Citește mai mult



Ultimele articole de MOLDOVAN Raluca:


Comentarii articol (0)
Va rugam postati doar comentarii ce au legatura cu subiectul articolului. Ne rezervam dreptul de a nu publica textele ce contin cuvinte vulgare, expresii jignitoare sau atacuri la persoana, precum si pe cele care contin linkuri cu scop publicitar.
Nu exista nici un comentariu
Scrie un comentariu:




Cod securitate:
Introdu codul:


Trimite!
Comentarii Facebook:

Poate te-ar interesa si:

Dezvoltare software, optimizare web, agentie web, Centric IT