OPINIE

Iohannis și Guvernul Orban au tranșat problema: o nație de analfabeți funcționali, doar bună de cules sparanghelul altora

Gata cu școala! A păpat-o COVID-ul. Așa a decis luni președintele Iohannis, iar Guvernul Orban nu are decât să îndeplinească ordinul. Anul școlar 2019/2020 s-a încheiat aproape înainte de a începe, adică la jumătatea lui martie. Cu patru luni înainte de finalul obișnuit. Elevii din 13 generații au pierdut aproape jumătate din anul școlar. Deși ministrul educației aberează legat de recuperarea materiei în toamnă, mai degrabă aselenisează vreun urmaș a lui Prunariu decât să se reușească recuperarea a patru luni de materie pierdută.

Vinovatul de servici, normal, e COVID-ul, acest bau bau al României. În numele COVID și a grijei pentru români se poate orice. Paradoxal însă, în timp ce România e cu spitalele goale și tot așteaptă marea explozie de îmbolnăviri, Europa normală la cap repornește motoarele. Până și în dezastrul din Cizmă sau în peninsula iberică se repornește viața și economia. Normalitatea învinge acolo unde ea este dorită!

La noi însă 13 generații de elevi (TREISPREZECE!) plus patru-cinci generații de studenți sunt lăsați cu un gol educațional imens.

Analfabetismul funcțional era în 2018 prezentat la un nivel de 42% în România, de către specialiștii care au realizat proiectul prezidențial România Educată. Rapoartele internaționale care permit măsurarea indicatorului analfabetismul funcțional sunt cele ale OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică), făcute în urma testărilor PISA. (Program for International Student Assessment). Aceste testări au loc o dată la 3 ani, se fac asupra tinerilor de 15 ani din peste 70 de state și analizează tot felul de aspecte ale sistemului de educație. Potrivit acestora 38,7 dintre elevii români prezintă analfabetism funcțional.  Făcând  o medie, 40%, adică aproape jumătate din elevii români de 15 ani citesc frumos, răspicat și tare, dar habar nu au ce au citit ! Adică nu pot reda ceea ce au citit pentru că nu au înțeles. Analfabetism funcțional ! Adăugați la acest procent pierderea de acum a 13 generații de elevi plus patru –cinci generații de studenți. Viitorul sună … nicicum, pentru că viitorul e plin de analfabeți funcționali care nu mai știu să formeze un număr!

Economia românească a păpat-o tot COVID-ul. Același COVID a păpat și bruma de industrie și agricultură, câtă mai era în România. Acum a venit rândul educației. Trebuia îngropată și ea. Pervers, realizând o breșă de neastupat în educația elevilor, implementând lacune imense în pregătirea elevilor și studenților.

România nu are voie să spere la un viitor strălucit?! România nu are voie să aibă parte de minți luminate care peste 10-15 ani să poată pune umărul la clădirea unei națiuni sănătoase care să inoveze ?!

Poate că da, românii trebuie să fie doar culegători de sparanghel și alte legume pentru restul Europei !

Mulțumim din inimă partidului !

PRINT