LOCAL

Surpriza Aeroportului clujean: curse charter spre Tulcea, în inima Deltei Dunării!

Actuala criză generată de Pandemie, fobia și manipularea, precum și măsurile precipiate și radicale luate de autorități au lovit crunt în societatea și economia română. Indiscutabil, cele mai afectate sectoare au fost HoReCa (Hoteluri-Restaurante-Cafenele) și turism. Iar alături de turism și serviciile conexe, precum cele aeroportuare au avut de suferit din plin.

La Cluj, Aeroportul Internațional Avram Iancu a trecut aproape la suspendarea completă a activității, de la peste 30 de zboruri zilnice ajungându-se la 2-3 zboruri pe săptămână. Astfel, ținta de a depăși 3 milioane de pasageri în 2020 devine un vis, recordul de anul trecut (2,7 milioane pasageri) fiind de asemenea un vis pentru acest an.

“Nu am avut ce face și am luat o serie de măsuri drastice dar abslut necesare și, totodată, normale, având în vedere reducerea aproape la zero a zborurilor: am redus cheltuielile aferente contractelor de prestări servicii, am suspendat contracte comerciale de prestări servicii ca urmare a situației de forță majoră generată de Pandemia COVID – 19, am redus programul și turele de noapte, am suspendat temporar contractele individuale de muncă ca urmare a reducerii numărului de zboruri, am renunțat – suspendat marea majoritate a investițiilor și am luat măsuri pentru reducerea consumului de utilități. Legat de contractele comerciale și cele de muncă am fost chiar dați în judecată pentru suspendarea lor, dar era o măsură necesară având în vedere că aproape ne-am pierdut obiectul muncii. Când nu ai zboruri ce rost mai are mentenanța tehnică specifică zborurilor, mentenanța web site-ului, curățenia zilnică sau muzica ambientală din incintă? Legat de contractele de muncă, țin să subliniez faptul că primele contracte suspendate au fost cele prin care se cumula pensia cu salariul. Unde a fost posibil am relocat angajații la serviciul de pază. Totodată, pentru cele câteva zboruri ce le mai avem și pentru siguranța angajaților am luat ample măsuri de igienizare, dezinfecție și protecție sanitară’, explică directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj (AICN) David Ciceo.

Iar viitorul nu sună deloc bine. “Suntem optimiști la modul general. Deocamdată s-au reluat cursele Tarom spre București. Suntem în discuții cu ceilalți operatori pentru reluarea unor zboruri, dar, deocamdată, aceștia nu au solicitări de bilete. Totul se va schimba, totul plutește încă în incertitudine. Cât privește cursele charter, în acest moment nu cred că va fi vorba de așa ceva în această vară. Aeroporturile din România vor avea nevoie de 2-3 ani pentru a se apropia de performanțele din 2019”, a spus directorul AICN.

Însă, criza și schimbarea aduc cu sine și oportunități nebănuite. “Anul acesta va trebui să marșăm pe turismul intern. Așa că probabil vom avea o cursă charter de Constanța și suntem în discuții pentru a iniția / dezvolta o cursă charter spre Tulcea! Da, Tulcea! Vorbim de Delta Dunării, de un cert punct de atracție turistică. Așa că de ce să nu oferim un transport aerian până la gura Deltei, la Tulcea, unde există un aeroport”, a dezvăluit David Ciceo, directorul AICN.

PRINT