OPINIE

Boc, de la sublim, la penibil. USR, de la penibil la…penibil

Una din cele mai adulate specii de politician din România e specia întrebătoare. Adică omul care mereu vede neregulile, mereu expune pe agenda zilei problemele, dar rezolvările, soluțiile, îi sunt necunoscute. Deși, culmea, se află tocmai de acea parte a baricadei de unde ar trebui să vină soluțiile nu problemele.  Iar USR este, prin definiție, un partid cu o inflație de politicieni din specia întrebătoare.

La Cluj, fiecare om vede problemele orașului. Și sunt multe. Și sunt peste tot. Însă aducerea în atenția opiniei publice a peroblemelor ar trebui să fie mai ales apanajul omului de rând și al mediei. Iar rolul administrației locale, al executivului (aparatul primarului) și mai ales al deliberativului (consiliul local), ar trebui să fie găsirea de soluții. Numai că, vorba lui Eminescu, e ușor a scrie versuri când nimic nu ai spune…mai ales când faci parte din specia de politician întrebător dar fără soluții.

Zilele trecute doi consilieri locali USR, de dragul populismului, au încercat să sară la beregata primarului Boc aruncându-i în față două probleme spinoase ale Clujului, știute însă de cel puțin 10 ani. Boc însă a fost sublim. Dar, după cele două episoade a și gafat teribil !

Întâi a fost pusă pe tapet de consilierul USR Sergiu Hossu situația din zona Fânațelor, o zonă extravilană, unde au apărut sute de case, fără autorizație, iar acum oamenii se plâng că nu beneficiază de nume de străzi, de numere de case, de servicii de salubritate, de deszăpezire, ce să mai spunem de utilități sau asfalt. Consilierul USR mai că nu lăcrima legat de soarta acelor oameni, uitând probabil că aceștia au ales ei înșiși să își asume aceste riscuri construind ilegal în extravilan. Și a aruncat pisica moartă în ograda primarului, cerșind soluții de la Guru Boc, când tocmai deliberativul / legislativul local din care face parte ar fi trebuit să vină cu o rezolvare. Iar Boc, deloc deranjat, a mulțumit pentru mingea ridicată la fileu și, sublim, a punctat:

”Cum să pui nume la o casă care nu este legală? Cum să legalizezi un lucru care nu e legal? Cum să extindă Primăria serviciile de salubritate pe o stradă care este complet ilegală și se află în proces de desființare la Tribunal? Cum să plătești din banii clujenilor să se deszăpezească pe o zonă care este complet ilegal făcută? Cum? Dați-mi dumneavoastră o soluție magică la aceste probleme! Cine construiește ilegal ar trebui să se gândească înainte ca un consilier local să meargă să le plângă pe umăr. Problema de legalitate trebuie privită cu respect de toți cetățenii Clujului. Legea-i una pentru toți. Soluțiile vor veni de la instanță. Eu nu am cadrul legal să rezolv aceste probleme. Ai construit fără autorizație, la capăt de linie te așteaptă demolarea și o viață de mizerie între timp. Cine a construit își asumă riscul demolării. Trasmiteți-le să respecte legea”.

Absolut sublim!

Și la fel de sublimă a fost și intervenția de marți a primarului Boc, referitoare la monstruozitatea de hotel Cristian din Piața Mihai Viteazu, o construcție slută, ridicată pe o autorizație de dugheană, fără fundație, sprijinită de clădirea învecinată și de un grotesc arhitectural. Întrebat tot de un fin analist tăietor de frunze, recte consilier USR Alexandra Oană, de ce nu se demolează groteasca construcție, Boc a punctat că pur și simplu nu există cadru legal în acest sens și că, deși își dorește, nu poate demola pseudo-hotelul.  De asemenea, edilul a precizat că respectiva construcție nu este eligibilă nici măcat în privința exproprierii pentru cauză de utilitate publică. Mai mult, Boc a plusat și a cerut consilierului ca dacă acesta cunoaște o cale de a rezolva problema să o facă publică.

Dar, era musai ca Boc să și gafeze. Și a făcut-o legat de Trenul Metropolitan, puiuțul metroului clujean, un mega proiect ce își dorește ca via calea ferată existentă să unească pe axa Vest – Est zona metropolitană, de la nodul de autostradă Nădășelu până la aeroport și mai departe zona industrială Tetarom Jucu. Un traseu de 43 de km, cu 23 de stații. Dar, într-o emisiune radio, Boc a admis faptul că trenul va avea o viteză de circulație de 35 km/h. Adică cât o trotinetă electrică. Suntem normali la cap? Anul 2021, japonezii zboară cu Maglev-ul cu peste 500 km/h, în Coreea 300 km/h pe șine e normalitate, în Europa pe șine convenționale vitezele de 250 km/h sunt obișnuite, iar noi ne mândrim cu tren metropolitan cu viteză de 30-35 km/h! Adică îi și vedem pe zălăuanii care doresc a ajunge la aeroport cum își lasă mașina la proiectatul mega park-ride din Nădășelu și de acolo, traca traca, o oră și jumătate cu calul de fier până la aeroport….sau pe clujenii din Grigorescu ori Mănăștur cum traversează dealul pe Tăietura Turcului și de acolo o oră, traca traca, cu calul de fier al lui Boc până la aeroport sau Tetarom Jucu. Să fim serioși!

PRINT